18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samochody PRL-u - Mikrus MR-300 miał podbić rynek! [ZDJĘCIA]

Waldemar Kaiser
Mikrus MR 300
Mikrus MR 300 Piotr Jasiczek
Samochody PRL-u. Mikrus MR-300 to polski samochód o bardzo prostej konstrukcji, produkowany w latach 1957-1960 w WSK Mielec. Fabrykę w tym czasie opuściło zaledwie 1728 aut. Mikrus dla kolekcjonerów to prawdziwy rarytas. Zobacz zdjęcia!

Pomysł produkcji małego, taniego auta narodził się w 1956 roku. Miały go wspólnymi siłami produkować zakłady lotnicze WSK Mielec i WSK Rzeszów, które dysponowały wolnymi mocami przerobowymi. Mielec zajął się produkcją nadwozi, a Rzeszów - silników.

Zobacz też: Samochody PRL-u - Pamiętacie Tarpana z Poznania? [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]

Mikrus miał być tym dla Polaków, czym wiele lat później stał się mały fiacik. Tak się jednak nie stało. Auto nie podbiło polskiego rynku motoryzacyjnego. Koszty wytwarzania były za wysokie. Nie doszło do produkcji auta na masową skalę.

Mikrus miał kosztować jedynie 25 - 30 procent więcej niż odpowiadający mu pojemnością silnika motocykl. W rzeczywistości za auto trzeba było zapłacić 50 tys. zł, czyli mniej więcej ówczesnych średnich 50 pensji.

b]Zobacz też: Samochody PRL-u: Syrena [ZDJĘCIA]

Mikrus MR 300 to samochód dwudrzwiowy, którym mogły podróżować cztery osoby. Opracowany został również w wersjach cabrio i pick-up. Napędzany był silnikiem dwusuwowym o pojemności 296 cm sześciennych. Rozwijał prędkość 90 km/h. Spalał poniżej 6 litrów na sto kilometrów.

Długość pojazdu wynosiła 3025 mm, szerokość - 1315 mm, a wysokość: 1350 mm. Rozstaw kół to 1025 mm, a osi - 1850 mm. Mikrus ważył 450 kg. Jego ładowność ustalono na 240 kg. Bagażnik o pojemności 200 litrów sześciennych mieścił się z przodu auta przed nogami kierowcy i pasażera. I co ciekawe, dostęp do niego był możliwy jedynie z wnętrza samochodu.

Zobacz też: Samochody PRL-u: ZSD Nysa [ZDJĘCIA]

Skomentuj:

Samochody PRL-u - Mikrus MR-300 miał podbić rynek! [ZDJĘCIA]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto