Motocykl WFM to dzieło Biura Konstrukcyjnego Przemysłu Motoryzacyjnego. Zastąpił on motocykle SHL MO4 i MO5. Pierwszą wersję modelu WFM M06 konstruktorzy opracowali w 1952 . Jednoślad zbudowany na pojedynczej ramie, wyposażono miedzy innymi w olejowe amortyzatory i akumulator i nowy silnik. Okazał się jednak zbyt skomplikowany i drogi.
Zobacz też: Zabytkowe motocykle: SFM Junak [ZDJĘCIA]
Uproszczona wersja wuefemki gotowa była w 1953 roku. Motocykl miał podwójną ramę i nieco tylko ulepszony silnik, który stosowano w poprzednich modelach. Wyposażono go między innymi jednak w amortyzowane zawieszenie tylnego koła na wahaczu oraz widelec teleskopowy o konstrukcji zapożyczonej z SHL M05.
Produkcja ruszyła w 1954 roku. Rok później model MO6 pod marką WSK produkować zaczęła też Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku . Później model MO6 był modernizowany przez obydwa zakłady niezależnie od siebie.
Zobacz też: Zabytkowe motocykle: WSK-i ze Świdnika [ZDJĘCIA]
Motocykl napędzał dwusuwowy jednocylindrowy silnik o pojemności skokowa 123 cm sześciennych, który dawał moc 4,5 KM przy 4250 obr./min i rozpędzał jednoślad do 70 km/h.
Mocniejszy silnik osiągał moc maksymalną 6,5 KM przy 5000 obr./min, a prędkość maksymalna – 80 km/h.
Skomentuj:
Zabytkowe motocykle: WFM, czyli polski motocykl turystyczny
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?