Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modowy startup z Poznania: Teraz sam możesz zaprojektować swoje ubrania!

Kamil Babacz
Demish.com pozwala klientowi stać się projektantem
Demish.com pozwala klientowi stać się projektantem Demish.com
Coraz więcej osób nie chce spotykać na ulicy ludzi ubranych tak samo, jak oni. Na tę potrzebę odpowiadają mniejsze modowe marki, których na rynku jest coraz więcej. Twórcy Demish.com, startupu z Poznania, poszli o krok dalej. Stworzyli narzędzie, dzięki któremu współuczestniczy się w projektowaniu swoich ubrań.

Zły kolor, materiał, a może niepotrzebny detal? Na pewno nie jeden raz w sklepie odkładaliście rzecz na półkę, bo choć się wam podobała, coś w niej wam przeszkadzało. Założyciele modowego startupu z Poznania znaleźli rozwiązanie tego problemu.

Ich pomysł to ciekawe rozwiązanie dla tych, którzy chcą się wyróżnić, ale nie szyją swoich własnych ubrań. Twórcy strony Demish.com stworzyli narzędzie, z którego mogą korzystać projektanci i marki, ale również ich klienci. Dzięki temu zakupiona przez nich rzecz będzie jedyna w swoim rodzaju.

- To kreator do personalizacji odzieży i akcesoriów, który udostępniamy młodym markom i projektantom. Oni projektują swoje rzeczy, my udostępniamy im narzędzie, za pomocą którego klient może dostosować projekt do swoich oczekiwań - mówi Marcin Jędrzejczak, założyciel i pomysłodawca działającego od roku startupu.

Jak wygląda proces personalizacji swojego ubrania? Zaczyna się od wybrania ogólnego kroju, na przykład sukienki z długim lub krótkim rękawem. Potem zwykle wybiera się tkaninę, kolorystykę, a na końcu wszystkie dostępne wykończenia - dodatkowe kieszenie, zamki, czy guziki.

Zaprojektuj sukienkę, t-shirt lub... worek

Marcin Jędrzejczak na pomysł na swój startup wpadł wcale nie kupując bluzę, ale rower. - Chciałem mieć rower, który był bardziej oryginalny, niż dostępne na rynku. Trafiłem na taką aplikację do tworzenia rowerów, która działa na rynkach zagranicznych. Pomyślałem, że fajnie byłoby coś takiego przenieść na polski rynek. Postawiliśmy na modę, bo w tym kierunku ewoluowały nasze zainteresowania - wyjaśnia.

W tej chwili z narzędzia stworzonego przez Demish.com korzysta około piętnaście marek. Jedną z nich od niedawna jest wore-k.com. To kolejny modowy startup z Poznania. Internetowy sklep sprzedaje worki, czyli proste, lekkie plecaki. Ten pomysł także podchwycony został z zagranicy.

- Będąc na delegacji w Mediolanie, zauważyłam, że wszyscy tam noszą takie worki. Stwierdziłam, że może jest to pomysł, który warto przenieść do Polski, zanim zrobi to 15 innych osób - mówi Izabela Huszcza.

Iza w swoim startupie zajmuje się wszystkim - swoich worków jedynie nie szyje. Projektuje je, dobiera materiały, robi wykroje, zajmuje się marketingiem i kontaktem ze sklepami. Od początku zakładała, że klient jej sklepu będzie mógł uczestniczyć w projektowaniu swojego egzemplarza worka.

- Moim zdaniem personalizacja to przyszłość mody. Wiele osób chce się wyróżniać, mieć coś, co jest unikatowe, niepowtarzalne. Dzięki temu narzędziu to nie jest szczególnie skomplikowane, a można kupić coś, co będzie nasze, indywidualne - mówi Iza.

W przyszłości Demish.com być może wyjdzie z internetu i pojawi się w "offline'owych" sklepach. - Docelowo chcemy wprowadzić nasze narzędzie do sklepów tradycyjnych, umożliwiając klientowi nie tylko przymierzenie danej rzeczy, ale też jej modyfikację i zamówienie takiej spersonalizowanej rzeczy na miejscu - mówi Marcin. Na razie skupia się na rozpowszechnianiu idei personalizacji - w najbliższy czwartek w Warszawie odbędzie się poświęcony personalizacji odzieży panel dyskusyjny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto