MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

TOP 5. Najbardziej i najmniej "paliwożerne" Diesle na naszym rynku. Cz. 2

Paweł Bartocha

• Cena: 93 000 zł

• Pojemność: 1956 ccm

• Moc: 116 KM

• Moment obrotowy: 300 Nm

• Skrzynia: 6MT

• Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,2 s

• Średnie spalanie: 4,2 l/100 km

• Koszt przejechania 100 km: 27,47 zł
Król kompaktów w VIII wydaniu zadebiutował w 2019 roku i bazuje na platformie MQB evo. Golf niezmiennie imponuje jakością wykończenia i wyrafinowanym układem jezdnym. Do tego jest przestronny i funkcjonalny, a jego bagażnik liczy rozsądne 380 litrów. Samochód oferuje najnowsze technologie i bogate jak na ten segment wyposażenie.
• Cena: 93 000 zł • Pojemność: 1956 ccm • Moc: 116 KM • Moment obrotowy: 300 Nm • Skrzynia: 6MT • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 10,2 s • Średnie spalanie: 4,2 l/100 km • Koszt przejechania 100 km: 27,47 zł Król kompaktów w VIII wydaniu zadebiutował w 2019 roku i bazuje na platformie MQB evo. Golf niezmiennie imponuje jakością wykończenia i wyrafinowanym układem jezdnym. Do tego jest przestronny i funkcjonalny, a jego bagażnik liczy rozsądne 380 litrów. Samochód oferuje najnowsze technologie i bogate jak na ten segment wyposażenie. Volkswagen
Zużycie paliwa czy energii, to jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze samochodu. Najczęściej wiąże się z jego wielkością, masą czy pojemnością jednostki napędowej. Ale czynników mających wpływ na zużycie paliwa w autach spalinowych lub energii w autach elektrycznych jest zdecydowanie więcej. Pokusiliśmy się o porównanie 25 najbardziej oszczędnych aut benzynowych, wysokoprężnych, hybryd i elektryków, oraz 25 najbardziej "paliwożernych" dostępnych na naszym rynku. Dzisiaj przyglądamy się autom z silnikami wysokoprężnymi (Diesla).

Zużycie paliwa to bardzo ważny parametr, który nabywcy lub użytkownicy samochodów biorą pod uwagę wybierając markę, model i wersję pojazdu. Jest to także najważniejszy czynnik wchodzący w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych samochodu. Dlatego też w pierwszej kolejności wielu kierowców przygląda się właśnie wielkości zużycia paliwa. Postanowiliśmy i my sprawdzić, które auta na naszym rynku cieszą się najmniejszym i najwyższym zużyciem oleju napędowego.

By przyjrzeć się i porównać wszystkie auta musieliśmy oprzeć się na ich wynikach katalogowych zużycie paliwa lub energii, wyliczonych zgodnie z obowiązującym standardem pomiaru zużycia energii WLTP.

WLTP to skrót od zwrotu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure i jest to standard obowiązujący producentów samochodów o dmc do 3,5 tony od września 2017 roku. Choć nie jest on pozbawiony pewnym mankamentów, to jednak dziś trudniej o bardziej rzetelną i obiektywną ocenę zużycia paliwa czy energii, niż właśnie test WLTP.
W naszym zestawieniu braliśmy pod uwagę średnie ceny podawane przez portal e-petrol.pl z dnia 2 lutego 2024, czyli 6,54 zł za litr oleju napędowego (ON).

Oto TOP5 najbardziej ekonomicznych I najbardziej “paliwożernych” aut z silnikami wysokoprężnymi (Diesla) na naszym rynku.
Zobacz naszą galerię!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nowy etap wojny. Pierwszy ukraiński nalot na Rosję

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP 5. Najbardziej i najmniej "paliwożerne" Diesle na naszym rynku. Cz. 2 - Motofakty

Wróć na srodawielkopolska.naszemiasto.pl Nasze Miasto