– Teraz wnioski zostaną przekazane do Starostwa Powiatowego, które w przetargu wybierze firmę usuwającą szkodliwe materiały – wyjaśnia Zbigniew Antkowiak, szef Referatu Rol-nictwa i Ochrony Środowiska w średzkim magistracie.
Prawdopodobnie na przełomie lipca i sierpnia firma, która wygra przetarg, będzie mogła rozpocząć demontaż i utylizację produktów zawierających azbest. Wnioskodawcy jednak nie mogą ubiegać się o dofinansowania na zakup nowych produktów, które zastąpią zdemontowany azbest.
W roku 2010 z terenu powiatu średzkiego usunięto ponad 125 ton wyrobów zawierających rakotwórczą substancję. Wówczas wartość prac na terenie całego powiatu oszacowano na około 163 tys. złotych, z czego samorząd uzyskał ponad 73 tysiące złotych dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska.
W tym roku wnioski można było składać od 1 kwietnia do 31 maja.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?